En aquest post explicarem més coses sobre Teams, la plataforma més complerta de Mircosoft per fer vídeo trucades i classes online, un sistmema que ofereix moltes possibilitats d’organització i de creació d’equips i de subgrups, per poder treballar online i continuar fent reunions i classes.
Un dels comandaments comuns a totes les plataformes que hem vist, és la possibilitat de compartir pantalla, que és quelcom imprescindible, i per fer-ho i parlar al mateix temps a Teams, a l’igual que Skype empresarial, cal fer una trucada. Un cop realitzada la trucada, a la part inferior apareixeran els següents botons:
– Activa vídeotrucada
– Activar o desactivar micròfon
– Compartir pantalla
– Més opcions
– Penjar la trucada
Un cop estem a dins de la trucada, caldrà fer clic al botó central i seleccionem la pantalla que volem compartir, bé a través d’escriptori o bé a través de les finestres que tinguem obertes.
Per poder cedir el control a un altre membre de xat, haurem compartir escriptori. Un cop compartida, a la part superior apareixerà un rectangle amb l’opció de cedir el control a qualsevol usuari de la trucada. Cal destacar que en qualsevol moment podrem treure el control o aturar la presentació.
Al prémer el botó dels tres punts, ens apareixen més opcions:
Botons a la dreta en una trucada
Un cop realitzada la trucada, a la part superior dreta hi trobem quatre botons:
– Pantalla completa
– Obrir un xat en l’anomenada
– Convidar algú
– Configuració de l’àudio i micròfon
Per convidar a una altra persona només hem de prémer l’opció i escriure el nom per afegir-lo a la trucada.
Configura auriculars en una trucada
Dispositius d’àudio: Triem el dispositiu que usem
Altaveu: Triem que el so surti pels nostres cascs
Micròfon: Triem que el micròfon sigui el dels nostres cascs
Una altra opció molt pràctica és la possibilitat de crear una reunió, per fer-ho anem al panell esquerre, a l’opció reunió:
Fem clic a programar una reunió:
S’obrirà la següent finestra:
Títol: afegim el títol.
Inicia: afegim dia i hora d’inici i final de reunió.
Zona horària: afegim la zona horària en què es va a realitzar la reunió.
Detalls: afegim els comentaris que estimem oportuns.
Seleccionar un canal on reunir-: afegim un Team per organitzar la reunió.
Convidar persones: afegim el correu per afegir als assistents.
Organitzador: persona que organitzar la reunió.
Assistents: persones que han acceptat la invitació a la reunió.
A les persones que convidem els arribarà un correu amb les següents dades:
– Nova reunió: nom de la reunió
– Podem contestar a la invitació de la reunió amb les opcions: acceptar, provisional o rebutjar.
– Fent clic a ‘Join Microsoft Teams Meeting’ accedim a la reunió.
S’obrirà una altra pestanya i li donarem a l’opció ‘Unir-se per Internet‘, posarem nom per identificar-nos i podrem començar la reunió o la classe online!